ACROSS FIVE APRILS - CHANGES IN THE RULES First of all, excuse me for my English. I'm a Spanish wargamer and I've played several times the excellent game "Across Five Aprils" with some friends. We've detected some problems with the rules that have been also commented by other players in discussion forums. Basically, the main problem is that attacking is usually very difficult, because the units have much greater defense factor than attack factor. The game system permits the automatic retreat of the attacking units to avoid combat, but this often creates a situation where there's no combat and the players just try to be lucky and use their units' defense factors in an offensive manner. We've elaborated some rules modifications and have already playtested them. They work very well!!! So we recommend them. Just try and you'll see that attacking becomes more possible and the game gains in dynamism. MODIFICATIONS IN THE COMBAT RESULTS TABLE There are some changes in the DEFENDER'S Combat Results Table: - In the 2-1 column a die roll of 3 becomes "No effect". - In the 3-1 column a die roll of 4 becomes "No effect". - In the 4-1 column a die roll of 5 becomes "No effect". NEW ROUNDING OF COMBAT ODD RATIOS (Favours the attacker) If the division of the attack strength by the defense strength (in its decimals) is bigger than or equal to 0,5 the odd ratio is rounded UP, favouring the ATTACKER. Examples: 3 against 2 = 2-1 5 against 3 = 2-1 12 against 8 = 2-1 This applies the same when the attack factors are less than the defense factors. Examples: 2 against 3 = 1-1 4 against 6 = 1-1 6 against 15 = 1-2 ARTILLERY BOMBARDMENT When an artillery unit makes a bombardment attack, its attack factor is divided by two, but the fractions are rounded UP. Examples: Attack factor of 1 = 1 Attack factor of 2 = 1 Attack factor of 3 = 2 When several artillery units bombard the same objective, their attack factors are NOT added nor the total is divided by two. First, the attack factors of EACH artillery unit are divided by two (remembering the new rule mentioned before), and later those attack factors already divided are added. Example: Two artillery units with attack factors of 1 and 3 respectively bombard together. First, each factor is divided by two rounding up the fractions. The results are 1 and 2. Both factors are then added and the final attack factor in that bombardment is 3. ACROSS FIVE APRILS - CAMBIOS EN LAS REGLAS Soy un aficionado a los juegos de estrategia y suelo jugar al excelente juego "Across Five Aprils" con varios amigos. Hemos detectado una serie de problemas en las reglas que también han sido comentadas por otros jugadores en foros de discusión. Básicamente, el principal problema es que atacar resulta normalmente muy difícil, porque las unidades tienen factores de defensa mayores que de ataque. El sistema de juego permite la retirada automática de las unidades atacantes para evitar el combate, pero esto suele crear una situación en la que no hay combate y los jugadores intentan tener suerte y y utilizar los factores defensivos de sus unidades de un modo ofensivo. Hemos elaborado unas modificaciones de las reglas y las hemos probado. ¡¡¡Funcionan muy bien!!! Así que las recomendamos. Probadlas y comprobaréis que atacar se hace posible y que el juego gana en dinamismo. MODIFICACIONES EN LA TABLA DE RESULTADOS DE COMBATE En la Tabla de Resultados de Combate del DEFENSOR se producen los siguientes cambios: - En la columna 2-1 el resultado 3 pasa a ser "Sin efecto". - En la columna 3-1 el resultado 4 pasa a ser "Sin efecto". - En la columna 4-1 el resultado 5 pasa a ser "Sin efecto". NUEVO REDONDEO (A favor del atacante) Si la proporción entre factores de ataque y factores de defensa es igual o mayor (en los decimales) a 0,5, se redondea a favor del ATACANTE. Ejemplos: 3 contra 2 = 2-1 5 contra 3 = 2-1 12 contra 8 = 2-1 Esto se aplica igualmente cuando los factores de ataque son inferiores a los de defensa. Ejemplos: 2 contra 3 = 1-1 4 contra 6 = 1-1 6 contra 15 = 1-2 BOMBARDEO DE ARTILLERÍA Cuando una unidad de artillería efectúa un bombardeo, su factor de ataque se divide entre dos, pero las fracciones se redondean hacia ARRIBA. Ejemplos: Factor de ataque 1 = 1 Factor de ataque 2 = 1 Factor de ataque 3 = 2 Cuando varias unidades de artillería bombardean un mismo objetivo NO se suman sus factores de ataque y después se divide el total entre dos, sino que se suman sus factores de ataque ya divididos, teniendo en cuenta la regla anterior. Ejemplo: Dos unidades de artillería con factores de ataque 1 y 3 bombardean juntas. Primero se divide cada factor entre dos redondeando las fracciones hacia arriba, siendo el resultado 1 y 2 respectivamente. Se suman ambos factores y el factor de ataque total en ese bombardeo será 3.